מה לא מספרים לך על שאיבת ביציות

אז ככה, היתה עוד החזרה כושלת, ואז עוד שאיבה מאכזבת וכשיצאתי ממנה הבנתי שיש כמה  דברים שלקח לי זמן לגלות על שאיבת ביציות... דברים שלא סיפרו לי, לא הרופאים ולא האחיות ולא בנות בשום פורום ולא אף אחד, אולי כי זה נראה ברור מאליו לכולם. הבנתי שהאכזבה מגיעה מתוך הציפייה וכשהציפייה לא תואמת את המציאות זה מתכון בטוח ללהתאכזב, קצת כמו לקבל דף אפור, אם משווים אותו ללבן אז הוא כהה אבל אם נשווה לשחור הוא יראה בהיר, כך גם תוצאת ההפריה לפי הדף שציפיתי לקבל

אז מה למדתי, קודם כל שההרדמה קצרה ולא נוראית (אני כבר מתורגלת), עם זאת היא עשויה למעוך אותי לאיזה יום יומיים אחרי. למדתי שזה כיף לי להביא גרביים מצוירות ולהשאר איתן בזמן ההליך כי יש בזה משהו משמח. למדתי שאם מספר הזקיקים נמוך שווה לעשות כבר בלי הרדמה, כואב אבל ההתאוששות הרבה יותר קלה. למדתי שאין טעם לדבר עם האחיות כי גם כשהן נורא מנסות יוצא להן משהו חסר טקט כמו נשמור את הוריד הטוב ללידה. למדתי שהכי נעים לי לפני לשמוע מוסיקה ולהתעלם מהסביבה. 

מעבר להכל למדתי על זקיקים וביציות. מסתבר שמספר הזקיקים שרואים לאורך הימים שלפני השאיבה באולטרסאונד הם כמות הבייציות בפוטנציה... כך שאם רואים רק זקיק אחד, צריך לתאם ציפיות עם עצמך לממש נמוך. אחרי זה גיליתי שלא כל זקיק בהכרח מכיל בייצית, לראייה בשאיבה האחרונה היו 10 זקיקים ורק 3 בייציות. ואז גיליתי גם שלא כל בייצית מספיק איכותית/בשלה/בדיוק בא לה לעבור הפרייה, כך שגם כשיש 3 בייציות יתכן שרק שתיים יעברו הפרייה. ושלב אחרון של איבוד עוברים... שישרדו עד יום 3 לפחות... כדי שיעברו הקפאה או החזרה. מכאן שיש הרבה דרכים לאבד בכמות שבדרך
זקיקים > בייציות ששאבו > בייציות שעברו הפרייה > עוברים שהוקפאו

מקווה שזה עוזר למישהי לדעת את זה קודם... לי זה בטוח היה עוזר לצפות לפחות

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספרים על פונדקאות

יציאת מצרים הפרטית שלנו

השראת הנקה פעם שניה!