רוח סתיו

סוף הקיץ כבר הגיע, קיץ אצלנו היא עונה קשה, תמיד מעורבת בה לפחות הרדמה אחת, מספר רופאים והרבה סטרס. בסופה אנחנו רק צל בהיר של עצמנו, מביטים אחורה המומים, מתאכזבים שוב. סוף סוף החלה לנשוב לה רוח סתיו עדינה, קרירה, מלטפת כזאת שמבטיחה שבקרוב יגיע הגשם וינקה. ינקה את הגוף והנפש מכל שאריות גרגרי החול והאבק שנשארו מרחפים בחלל הלב, את אלו ששקעו כבר יהיה יותר קשה להוציא

אנחנו ימים לפני החזרה ראשונה, מקבלים תמונה וכמה פרטים ומנסים לבנות מתוך מספר הפרטים המצומצם הזה מחזה שלם, נסיון לצפות את מה שאי אפשר, נסיון להבין מי זאת, איך זה יהיה, איך היא תהיה? האם היא בכלל מחייכת או נראית עצובה כמו שהיא נראית בתמונה הקפואה הזאת. מנסים לבחון את העיניים, המבט של האישה הזאת שבידיה אנחנו שמים את כל  תקוותינו מבלי להכיר אותה או בכלל לשמוע את קולה, מבלי לדעת מה היא בכלל חושבת עלינו. בנסיון להחליט אם היא טובה לנו, הבנו שאין באמת מה להחליט, הם יש בכלל מצב מושלם, טופס כזה שאם היית מקבל אותו היית בטוח שהכל בדיוק כמו שרצית, בשלב זה ברור שאין מושלם, וגם כשהכל נראה מבחוץ נהדר אי אפשר לדעת באמת מה קורה בפנים. יש לנו רק שני עוברים כרגע, זה כל מה שיש, נסיון אחד, מפחדים לקוות, להאמין ויודעים שבמקרה שלנו, לא מספיק להקלט, יש עוד דרך ארוכה אחרי, לוודא שהפעם ההריון גם נשאר. מחר שני הילדים הפוטנציאלים שלנו טסים, למדינה שמעולם לא ביקרנו, בידי איש שמעולם לא פגשנו, יוחדרו ע״י רופא זר למישהי שעברנו על הטופס שלה ואישרנו, כל כך מנותק והזוי. מוזר, מרגש מפחיד, הרבה דברים ביחד

פגשתי אישה זרה, כזאת שלא מדברת אף שפה שאני מכירה, שפגשתי הרגע לראשונה ובתוך דקות היא פתחה מולי את כל הכאב שלה, היא סיפרה שיש לה ילד אחד ובתנועות ידיים בלבד הבהירה לי שעברה שלוש הפלות, ואני עומדת שם איתה בחדר ומבינה את הכאב הגלובלי הזה, האנושי הכואב, את הכמיהה האמהית הבסיסית הזאת לילד , את ההיקף העצום של הצער הזה, זה קשה לי, כבר היה עדיף שרק אני אחווה את זה, שאחרים יקבלו פס. אין דרך להציל את כולם

תיכף יגיעו להם החגים ואיתם יום ההולדת שלי, כבר שנים שהתקופה הזאת מעציבה אותי, פעם הייתי מקווה משנה לשנה, ששנה הבאה כבר נוכל לשבת לשולחן שמחים יותר, שביומולדת הבא אני לא אצטרך לנתק את עצמי מכולם כדי להתעלם מהברכות העקיפות עם הכוונות הכל כך טובות ואוכל להתאבל לי לבד. אני יודעת שהשנה התחלנו אפיק חדש, שאמור להיות אופטימי יותר, עם סיכויי הצלחה בתקווה טובים יותר, אבל התקווה שלנו כבר שבורה, צריך למצא איך מתקנים אותה
למישהו יש מאחה לבבות שהוא ממליץ עליו?

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספרים על פונדקאות

יציאת מצרים הפרטית שלנו

השראת הנקה פעם שניה!