מה העובר מקבל מהאם הנושאת?

אני חייבת להודות שזמן רב ברחתי מהשאלה הזאת, גם כשחתמתי על חוזה הפונדקאות וגם במהלך ההחזרות, זה פשוט היה לי קשה מידי לחשוב שהעובר שלי יקבל משהו ממישהו אחר, שיש כל כך הרבה השפעות שאינן בשליטתי, לא רק שאני נאלצת לא להכיר את הילד שלי כשהוא עוד עובר אני גם צריכה לדעת שיש ממש קשר כלשהו בין הפונדקאית לעובר. קשה מידי לקלוט את זה

והנה עכשיו, עם חשיפתי אל העולם, כשעולות שאלות מבחוץ נהיה קשה יותר להתעלם משאלות שנמנעתי מהן ואני מוצאת את עצמי נכנסת אל מבוך שהכחשתי בכל תוקף את קיומו. אז מה בעצם העובר מקבל מהאם הנושאת? חוש הראייה מתפתח כבר עכשיו בשבוע 16, העובר יכול לראות, הוא רואה אור וצל, את המחט של מי השפיר ממנה הוא מנסה לברוח, וזהו, סוג של קופסא שחורה. עם זה אני בסדר.לא מרגיש לי כמו הבדל כל כך גדול
 זיהו גם שלעובר חוש מישוש, הוא מסוגל לחוש במגע ואף להגיב שונה למגע שונה, אוקי, בעיה, מצד אחד אין סיכוי בעולם שהוא ירגיש את המגע שלי, קודם כל כי אני בקושי פוגשת את הפונדקאית ושנית כי אין בנינו מערכת יחסים כזאת קרובה, לפחות לא עכשיו. אני חושבת על הליטוף הזה שראיתי אותה מעבירה על הבטן בסקירה המוקדמת ואני זוכרת את מדקרת הקינאה שעברה בי, אבל עכשיו אני יכולה למצא בזה גם יתרון, היא מלטפת את העוברית שלי, היא זוכה כבר עכשיו לאהבה, לא שלי אמנם, אבל לפחות זה שם, לא משתווה ללטף בטן ולתת לה הרגשת בטחון אבל עדיין נחמה קטנה
חוש הטעם והריח לא ממש רלוונטים כששוחים בתוך מים ולכן אותם אפשר לשים בצד, באמת תודה על זה. החוש העיקרי שמאפשר קשר בין האם הנושאת לעובר הוא חוש השמיעה, לחלוטין ידוע שילד בן יומו מכיר את קולה של אמו עוד מהרחם, זה פער שאי אפשר לגשר עליו, אני זוכרת איך בהריון ההוא שבתי נולדה שרתי לה שירים שאהבתי, של קשר אליה והגנה, אני כואבת את הפספוס הזה אבל אולי הוא מתגמד מול חיים שלמים יחד. מתנחמת שישנם מחקרים שחשיפה לשפות עוד ברחם גורמים לקליטה טובה יותר של שפות בבגרות, גם כאן יש יתרונציק מול ים חוסר השליטה. הנושא האחרון שאותו מצאתי הוא הקשר של תזונת האם הנושאת לעובר, אם העובר חי בתת תזונה בזמן ההריון זה לחלוטין ישפיע עליו כבוגר, אם הוא לא נשאר באותם תנאים תתכן נטיה להשמנה וסיכון ליותר מחלות, פה אני יותר רגועה, הפונדקאית לא נראית בתת תזונה, והיא מקבלת תוספי מזון, אני מנסה להרגיע את עצמי. מנסה לאחוז בשליטה שלא קיימת, לסדר לי את הכל ברשימה לא אפשרית של יתרונות וחסרונות. כמובן שאני מתעלמת פה מאם האם הנושאת מעשנת, עושה סמים, שותה אלכוהול או דוהרת על סוסים, רק השורה הזאת גומרת אותי, אני , פשוט מחזיקה אצבעות לקוות שהיא שומרת על עצמה ועל העוברית שלי, מקווה שהיא מבינה כמה יקר לי ההריון הזה

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספרים על פונדקאות

יציאת מצרים הפרטית שלנו

השראת הנקה פעם שניה!